Strona główna Wiadomości

Sądecki ZUS będzie potrzebował ponad 50 nowych pracowników

COT Nowy Sącz
Piąte w Polsce Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS ma być zlokalizowane w budynku przy ul. Sienkiewicza. Fot. TK / Twój Sącz

W nowosądeckim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych do końca roku ma powstać Centrum Obsługi Telefonicznej czyli call center do obsługi klientów ZUS z całego kraju. W piątym tego typu centrum w kraju zatrudnienie ma znaleźć ponad pięćdziesięciu nowych pracowników.

O planach powstania w mieście Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS poinformował w zeszłym tygodniu poseł Wiesław Janczyk. – Długo zabiegaliśmy o utworzenie COT na naszym terenie. Bardzo się cieszę, że się udało – pochwalił się na sesji Rady Powiatu Nowosądeckiego poseł PiS.

Reklama

Jak się dowiedzieliśmy COT zostanie uruchomione pod koniec roku w budynku Oddziału ZUS przy ul. Sienkiewicza. – Będzie liczyć docelowo 76 etatów, z tego 23 etaty będą pozyskane z zasobów kadrowych Oddziału ZUS, a 53 etaty to nowe stanowiska pracy – poinformowała nas Anna Mieczkowska, rzeczniczka sądeckiego ZUS.

Nabór pracowników do swojego call center ZUS zapowiada na drugą połowę roku. Nie są jeszcze znane szczegółowe wymagania, jakie będą stawiane kandydatom, ale rekrutacja przebiegać będzie standardowo. – Nabór obligatoryjne składa się z 2 etapów, tj.  selekcji dokumentów i rozmowy kwalifikacyjnej, jak również  działań fakultatywnych, tj. testu wiedzy – wyjaśnia rzeczniczka ZUS.

Pensje nowych pracowników będą zależeć m.in. od wykształcenia i doświadczenia kandydatów. Średnie zarobki w nowosądeckim oddziale ZUS wynoszą teraz około 3 200 zł brutto. – Obecnie Oddział ZUS w Nowym Sączu wraz z podległymi placówkami (w Gorlicach, Limanowej, Nowym Targu, Zakopanem) zatrudnia 907 pracowników (891,75 etatów) – podaje Anna Mieczkowska.

Pierwsze Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS otwarto w 2012, a obecnie w kraju działają cztery tego typu placówki: w Mińsku Mazowieckim, Węgrowie, Grudziądzu oraz Miastku. COT w Nowym Sączu, którego uruchomienie jest planowane na 4 kwartał br., będzie wchodzić w skład struktury organizacyjnej miejscowego oddziału.

Jak wyjaśnia ZUS, COT to specjalna usługowa infolinia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, będąca jednym z elementów Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Można tu zasięgnąć zarówno informacji o charakterze ogólnym jak i w sprawach indywidualnych, np. o kwocie składek zgromadzonych na indywidualnym koncie. Za pośrednictwem COT można również zarezerwować wizytę w placówce ZUS, a nawet złożyć niektóre z udostępnianych przez Zakład wniosków, niewymagających podpisu elektronicznego. Przekazanie jakichkolwiek spersonalizowanych wiadomości przez konsultantów COT poprzedzone jest uwierzytelnieniem dzwoniącego klienta, który musi podać w tym celu specjalny identyfikator i PIN, nadawane przy okazji rejestracji własnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych.

(JO)

Reklama

1 KOMENTARZ

  1. Wolałbym, aby pan poseł nie zabiegał o rozbudowę etatów w molochu marnującym nasze pieniądze a raczej np. pochwalił się jakimś uproszczeniem przepisów podatkowych lub propozycjami ułatwienia działalności przedsiębiorcom. Swoją drogą miliardy utopione w system informatyczny ZUS, internet itd. a tam dalej przybywa pracowników i to żeby gadali przez telefon? Nie ma się czym chwalić panie pośle!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj