Strona główna Wiadomości

Sądeczanka: trzy warianty do decyzji środowiskowych potwierdzone przez KOPI

Reklama

Po posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) do decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla przebudowy drogi krajowej nr 75 między Brzeskiem a Nowym Sączem wskazane będą warianty C oraz A i F – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach jeszcze w tym kwartale.

Posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zorganizowane przez Zamawiającego – Centralę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się z udziałem m.in. przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, PGW Wody Polskie oraz wójtowie i burmistrzowie miast i gmin przez które prowadzone były warianty tras.

Reklama

– Wstępne ustalenia posiedzenia KOPI potwierdziły, że do decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla inwestycji wskazane będą odpowiednio: wariant C – najkorzystniejszy technicznie, wariant A – alternatywny – samorządowy i wariant F – alternatywny – najkorzystniejszy pod względem środowiskowym – informuje GDDKiA.

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zatwierdzony protokół z Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych pozwoli rozpocząć przygotowanie materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji (DoUŚ). Planowany termin złożenia wniosku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) wydającego decyzje DoUŚ to I kwartał tego roku.

Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) dla Sądeczanki wskazuje trzy warianty
Warianty, które trafią do wniosku o uzyskanie DoUŚ

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wydawana przez RDOŚ w Krakowie) wskaże ostateczny wariant przebiegu planowanej drogi. To bardzo istotny element w procesie przygotowywania inwestycji. Jednak jak kilka tygodni temu, w odpowiedzi na interpelacje sądeckich posłów, tłumaczył Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, „istotne jest to, aby decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach była ostateczna. Dzięki temu będziemy mieli przesądzony wariant i prace będą mogły być prowadzone bez przeszkód”.

– Zadanie budzi duże zainteresowanie społeczne i może się zdarzyć, że na etapie konsultacji publicznych w ramach postępowania prowadzonego przez RDOŚ mogą pojawić się liczne stanowiska. Co więcej, osoby niezadowolone z przyszłego wariantu mogą się odwołać od decyzji RDOŚ do GDOŚ, co może mieć istotny wpływ na przyszły harmonogram dotyczący przygotowania i realizacji tej inwestycji – zastrzegł Weber.

Nowa droga pomiędzy Brzeskiem a Nowym Sączem w zależności od wybranego wariantu ma mieć niespełna 50 km długości (po nowym oraz istniejącym śladzie DK75). Według założeń będzie dwujezdniową drogą ruchu przyśpieszonego (klasa GP, prędkość projektowa 80 km/h). W rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ( z perspektywą do 2025 r.) zarezerwowano na budowę drogi niemal 3,2 mld zł. Według informacji przekazywanych przez GDDKiA wszczęcie postępowania na projekt i budowę Sądeczanki przewidywane jest w 2023 roku natomiast realizacja robót w latach 2026-2027.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj