
Na Rondzie Solidarności zmodernizowany został program sygnalizacji świetlnej – podaje Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu. „Obecnie funkcjonuje ona jako pięciofazowa z regulacją w zależności od natężenia ruchu – dla umiarkowanego i szczytowego natężenia” – czytamy w komunikacie na ten temat.
Na rondzie wprowadzono również dodatkowe strzałki zezwalające na skręt warunkowy. – Jadąc na przykład z ulicy Prażmowskiego, można teraz bezkolizyjnie i na jednym cyklu światła zielonego przejechać w kierunku Krynicy – tłumaczy Grzegorz Mirek, dyrektor MZD w Nowym Sączu.
Rondo Solidarności to jedno z najniebezpieczniejszych miejsc w mieście. Praktycznie nie ma tygodnia, w którym w tutaj – u zbiegu ruchliwych ulic: Królowej Jadwigi, Prażmowskiego, Kilińskiego i Al. Piłsudskiego – nie doszło do kraksy. W 2014 roku policja odnotowała w tym rejonie 7 wypadków i 43 kolizje.
Według Miejskiego Zarządu Dróg wprowadzone obecnie zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej „mają na celu zwiększenie przepustowości na całym skrzyżowaniu i upłynnienie ruchu”.
(JO)



![Decyzja środowiskowa dla przebudowy DK75 (Sądeczanki) w części uchylona i w części utrzymana [AKTUALIZACJA] GDOŚ uchylenie w części decyzji środowiskowej dla Sądeczanki](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/gdos_uchylenie_sadecznka-100x75.jpg)
![Pierwszy odcinek modernizowanej linii kolejowej 104 gotowy. [Rabka Zaryte odjazdy pociągów] Uroczysty przejazd pociągiem retro do Rabki Zaryte z okazji wznowienia połączeń](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/uroczysty_przejazd_pociagiem_retro_do_Rabki_Zaryte-100x75.jpg)



jeśli drogowcom zajęło kilka lat wprowadzenie takich korekt to ile jeszcze trzeba będzie czekać na zmianę ustawienia sygnalizacji od Europą? Tam już z 5 lat jest idiotyczna sytuacja – oddzielne zielone światło dla Grodzkiej i Rejtana ale jedno dla Długosza i Nawojowskiej, co praktycznie uniemożliwia skręt w lewo przy większym ruchu.
Najlepiej się przejeżdżało i najmniejsze zatory były jak światła były wyłączone. Mówili, że przez brak świateł jest za dużo wypadków, więc światła włączyli. Na oko wypadków jest tyle samo jak światła działają co wcześniej gdy pulsowało pomarańczowe… Jestem ciekaw, jak ta zmiana wpłynie – o ile w ogóle – na ilość stłuczek
Wypadków na oko jest mniej niż wtedy gdy światła były wyłączone. Przemierzam pieszo to rondo w drodze do/z pracy więc mam możliwość oceny. Prawdziwy horror to było jego pokonanie „na skos” w zimie gdy nie działały światła.
Niech policja jak może poda dane za ostatnie kilka lat wtedy wszystko będzie jasne