
Lidl Polska po raz kolejny połączył siły z Fundacją Zwolnieni z Teorii, aby razem wspierać młodzieżowe inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. Specjalne wyróżnienie w ramach programu „Re:Akcja” trafiło do grupy BeNeeded, która zrealizowała inspirujące działania edukacyjne dotyczące roli zapylaczy w miejskim ekosystemie.
W świecie, gdzie coraz mniej słychać brzęczenie pszczół, grupa BeNeeded podniosła alarm i została nagrodzona za swoje działania na rzecz zapylaczy! W tym roku grant Lidl Polska na dalszą działalność w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii otrzymali Angelika, Patrycja, Ola i Szymon z Nowego Sącza, którzy poprzez warsztaty edukacyjne, działania w mediach społecznościowych oraz stworzenie ogródka kwiatowego uczyli swoją społeczność lokalną – zarówno dzieci, jak i dorosłych – o znaczeniu zapylaczy w przyrodzie.
– Naszym projektem chcieliśmy dotrzeć do wielu osób zarówno młodych, jak i starszych, by uświadomić im, w jaki sposób mogą pomóc naszym przyjaciołom – zapylaczom. Zależało nam na tym, by wyjaśnić, kim są zapylacze i w jaki sposób dbać o nie oraz o środowisko, które nas otacza.Byliśmy mile zaskoczeni bardzo pozytywnym odbiorem naszych działań. Temat naszego projektu spotkał się ze szczególnie dużym zainteresowaniem u dzieci podczas warsztatów. Odpowiedzi i wiadomości na Instagramie również bardzo podbudowywały nasze poczucie, że robimy coś dobrego. Dostaliśmy także ogromne wsparcie od miasta, dzięki czemu mieliśmy szansę na dalszy rozwój. Można powiedzieć, że to taki projekt, który zaangażował różne społeczności– opowiadają członkowie grupy BeNeeded – Angelika, Aleksandra, Patrycja i Szymon.
„Re:Akcja” to wspólna inicjatywa Fundacji Zwolnieni z Teorii i Lidl Polska skierowana do uczestników ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jej celem jest wspieranie projektów młodzieżowych poświęconych tematom ochrony klimatu, bioróżnorodności lub redukcji plastiku. Uczestnicy programu mogli czerpać wiedzę i doświadczenia Lidl Polska, dzięki dostępowi do opracowanych dla nich materiałów merytorycznych.
– Dzięki wsparciu Lidl Polska możemy nie tylko inspirować młodzież do działania na rzecz środowiska, ale też dawać im realne narzędzia i przestrzeń do rozwoju. Partnerstwo firmy tak zaangażowanej w kwestie zrównoważonego rozwoju pokazuje młodym ludziom, że ich pomysły mają wartość i mogą mieć realny wpływ na świat. Grupa BeNeeded jest świetnym przykładem jak młodzież potrafi łączyć wiedzę, pasję i zaangażowanie w konkretne działania, które mają realny wpływ na środowisko – mówi Paula Bruszewska, Prezeska Fundacji Zwolnieni z Teorii.
Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która działa w zakresie obszarów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025. Są nimi: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog. W strategii firmy ważne miejsce zajmują działania, których celem jest ochrona środowiska naturalnego i dążenie do cyrkularności.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.
nadesłane przez K+ PR w imieniu Lidl Polska