
Po niemal czterech miesiącach prac zakończono remont ul. Traugutta. Mimo, że przeciągała się procedura przetargowa i wyłonienie wykonawcy, zwycięzca przetargu – spółka Zibud z Kamienicy – modernizację zakończył dokładnie w wyznaczonym wcześniej terminie – 20 grudnia.
Rozpoczęcie przebudowy ul. Traugutta wraz z jej skrzyżowaniem z ul. Żulińskiego i ul. Krokowskiego było opóźnione z powodu konieczności powtórzenia przetargu. Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu jako najkorzystniejszą uznał ofertę firmy Zibud z Kamienicy. Wyniosła niemal 4 mln zł za roboty objęte 10-letnią gwarancją i rękojmią. Większość środków na realizację prac Miasto otrzymało z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Rozpoczęta na początku września przebudowa objęła cały odcinek ul. Traugutta, od skrzyżowania z ul. Nawojowską do skrzyżowania z ul. Freislera. Z prac wyłączono jedynie kilkudziesięciometrowy odcinek przy przejeździe kolejowym. Wymieniono kanalizację deszczową i nawierzchnię ulicy wraz podbudową. Wykonano również ścieżkę pieszo-rowerową i nowe oświetlenie.
Ze skrzyżowania ul. Traugutta z ul. Żulińskiego i ul. Krokowskiego zniknęła sygnalizacja świetlna. Zamiast niej jest tu teraz skrzyżowanie o ruchu okrężnym czyli po prostu rondo. A właściwie mini rondo, z pierścieniem na środku tylko niewiele wystającym powyżej poziomu ulicy. Ma to ułatwić przejazd kierowcom autobusów czy większych pojazdów ciężarowych.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu poinformowało, że w związku z zakończeniem prac na ul. Traugutta, linia nr 36 wraca na swoją stałą trasę (przez ul. Stramki i Żulińskiego). Natomiast linia 41 (wybranymi kursami) oraz linia 101 kończą i rozpoczynają trasę na ul. Stramki.
(JO)