Strona główna Wiadomości

Trzeci raz unieważniono wybór najkorzystniejszej oferty na wykonanie prac przygotowawczych do budowy nowej linii Podłęże – Piekiełko i modernizację trasy do Nowego Sącza [AKTUALIZACJA]

Przystanek Nowy Sącz Miasto na linii kolejowej nr 104 do Chabówki. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała w piątek unieważnić odrzucenie oferty firmy AECOM Polska Sp z o.o. w postępowaniu na wybór wykonawcy prac przygotowawczych do budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko, wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Tym samym przetarg, w którym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po raz trzeci wybrały wartą 221 mln zł ofertę konsorcjum Egis Rail S.A. dalej nie został rozstrzygnięty. Pod tekstem sprostowanie – stanowisko Łukasza Bochniarza, Dyrektora Projektu Centrum Realizacji Inwestycji Region Południowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W przetargu, w którym termin składania ofert upłynął w lutym br. (a po raz pierwszy wyłoniono wykonawcę w czerwcu) rywalizują dwa konsorcja. Tańszą ofertę (208,5 mln zł) złożyło AECOM Polska Sp z o.o. (lider). PKP PLK wybrały jednak propozycję Egis Rail SA (Francja), które wraz z Egis Poland oraz firmą MGGP z Tarnowa zaoferowały za realizację prac 221,4 mln zł. Mimo wyższej ceny, która stanowiła najważniejsze kryterium oceny ofert (40% wagi), przeważyły w tym przypadku kryteria: „doświadczenie personelu wykonawcy” (waga 30%) oraz „metodologia” (25%).

Reklama

Trzykrotnie już wybierano ofertę Egis, ale konkurenci skutecznie odwoływali się do rozstrzygającej spory przy zamówieniach publicznych Krajowej Izby Odwoławczej. W piątek KIO wydała orzeczenie odnośnie rozstrzygniętego pod koniec listopada br. po raz trzeci na korzyść Egis Rail przetargu i od wyniku którego odwołało się konsorcjum AECOM.

– Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie i nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności odrzucenia oferty odwołującego – poinformowała serwis Twój Sącz Magdalena Grabarczyk, Rzecznik Prasowy Krajowej Izby Odwoławczej.

Prace przygotowawcze, których dotyczy opisywany przetarg, to I etap realizacji zapowiadanej od wielu lat inwestycji. Obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej koniecznej do budowy linii kolejowych na trasie Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna, wraz z modernizacją istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

Wykonawca dokumentacji projektowej dostarczy PKP PLK opracowania niezbędne do wykupu gruntów i wykonania robót budowlanych. Będzie to m.in. koncepcja programowo-przestrzenna (KPP), projekty budowlane i wykonawcze oraz decyzje administracyjne (w tym m.in. decyzja lokalizacyjna, pozwolenie na budowę, pozwolenia wodnoprawne). Przygotuje również materiały przetargowe, wymagane do ogłoszenia postępowań na roboty budowlane.

Etapy II i III planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-27.

Jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe, zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponadkilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do lepszej komunikacji.

Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny a na odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz poniżej 1 godziny.

– Inwestycja znacząco wpłynie także na transport towarów koleją. Rozbudowana sieć stworzy korzystne warunki dla przewozów między południem a północą Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne i odciąży mocno eksploatowane linie towarowe Górnego Śląska. Wypełni także lukę w sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) – informują PKP PLK.

Wartość przedsięwzięcia „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.

(JO)

Zgodnie z cytowaną informacją p. Magdaleny Grabarczyk „Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie i nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności odrzucenia oferty odwołującego”. Nie oznacza to jednak, że Wyrok w sprawie odwołania konsorcjum AECOM ws. unieważnienia wyboru najkorzystniejszej oferty już zapadł.

Powyższa informacja dotyczy wniosku Zamawiającego i Przystępującego do odwołania po stronie Zamawiającego ws. unieważnienia czynności odrzucenia oferty odwołującego na podstawie uzgodnień z posiedzenia w dniu 13.12.2018 r.

ZGODNIE Z INFORMACJĄ Z POSIEDZENIA KIO WYROK WS. UNIEWAŻNIENIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERT MA ZOSTAĆ OGŁOSZONY NA POSIEDZENIU KIO W DNIU 18.12.2018 O GODZINIE 9:30.

Informacja przedstawiona w takim kontekście i błędnym tytule wprowadza w błąd opinię publiczną – przypominam, że poprzednio dwukrotnie unieważniono wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym, a nie „unieważniono przetarg”.

Proszę o przeanalizowanie artykułu, a w szczególności podanie wiarygodnych informacji – o tym czy unieważniono po raz trzeci wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym czy też nie dowiemy się po wyroku w dniu 18.12.2018 r. Do tego czasu podana informacja NIE JEST prawdziwa.

Łukasz Bochniarz, Dyrektor Projektu Centrum Realizacji Inwestycji Region Południowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj