Strona główna Wiadomości

Urząd Miasta: Pełnomocnik nie jest już niezbędny

Pełnomocnik Prezydenta Nowego Sącza ds. Społecznych
Pełnomocnik ds. społecznych ma biuro przy ul. Jagiellońskiej 14. Fot. TK / Twój Sącz

Marta Mordarska, od wielu lat Pełnomocnik Prezydenta Nowego Sącza ds. Społecznych rezygnuje z funkcji, bo zdobyła nową pracę. Okazuje się, że nie ma potrzeby powoływania nowego pełnomocnika i to stanowisko zostanie zlikwidowane.

Mordarska (magister pedagogiki po KUL z dwoma studiami podyplomowymi: „zarządzanie strategiczne w administracji samorządowej” na SGH i „wychowanie seksualne” na UW) „od zawsze” pracowała w instytucjach samorządowych: w latach 90. była m.in. Pełnomocnikiem Wojewody Nowosądeckiego ds. Uzależnień, Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli a także Urzędu Marszałkowskiego. Potem była Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Małopolskiego ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom i piastowała funkcję Eksperta Wojewódzkiego ds. Informacji o Narkotykach i Narkomanii Województwa Małopolskiego.

Reklama

W Urzędzie Miasta Nowego Sącza Mordarska jest zatrudniona od lipca 2008 roku jako Pełnomocnik Prezydenta Miasta Nowego Sącza ds. Społecznych. W międzyczasie była również radną wojewódzką z ramienia Prawa i Sprawiedliwości (do Sejmiku weszła jako kolejna na liście po radnym Andrzeju Romanku, który zdobył mandat poselski); startowała, bezskutecznie, w ubiegłorocznych wyborach do Sejmu RP (lista PiS). Kilka tygodni temu wygrała konkurs (jako jedyna dopuszczona kandydatka) na stanowisko dyrektora Oddziału Małopolskiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Krakowie. Funkcję ma objąć 1 lipca.

Okazuje się, że Prezydent Nowego Sącza nie zamierza powoływać nowego pełnomocnika ds. społecznych mimo utrzymywania tej funkcji (wraz z biurem i trzema pracownikami) przez ostatnie 8 lat.

– Zatrudnienie Pani Marty Mordarskiej miało jak najbardziej sens i uzasadnienie, czego dowodem są liczne osiągnięcia w jej pracy wykonywanej w ostatnich latach. Nigdy jednak nie stałem na drodze dalszego rozwoju zawodowego, stąd w najbliższym czasie nastąpi rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron, a po zakończeniu bieżących spraw prowadzonych przez panią pełnomocnik, stanowisko zostanie zlikwidowane, a obowiązki zostaną rozdzielone między merytoryczne jednostki – powiedział nam prezydent Ryszard Nowak.

Mimo podkreślania zasług odchodzącego pełnomocnika, prezydent Nowak z drugiej strony zapewnia, że brak Mordarskiej nie będzie odczuwalny.

– Przez wiele lat pracy udało mi się zbudować zespół, który pozwala w dowolnym momencie na przesunięcie obowiązków z danego obszaru do merytorycznych jednostek, bez szkody dla naszych mieszkańców. Podobnie jest w tym przypadku; dotychczasowe obowiązki pełnomocnika prezydenta ds. społecznych zostaną przypisane odpowiednio przygotowanym do tego pracownikom – zapowiada Nowak.

Pełnomocnik Prezydenta ds. Społecznych miał za zadanie m.in. współdziałać z instytucjami, organizacjami i urzędami zajmującymi się osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, prowadzić analizy i sporządzać informacje dla prezydenta oraz działać w zakresie edukacji publicznej dotyczącej problematyki uzależnień.

Rzecznik prasowy prezydenta miasta na naszą prośbę przygotował listę najważniejszych osiągnięć pełnomocnika ds. społecznych. Zaliczył do nich m.in. „aktywizację środowisk senioralnych poprzez większy udział tej ważnej dla miasta grupy w życiu kulturalnym i społecznym Nowego Sącza, udział w organizowanych cyklicznie posiedzeniach Forum Seniorów, konferencji i akcji promujących bezpieczeństwo osób starszych” których zwieńczeniem są organizowane Targi Seniora (do tej pory odbyły się dwie edycje).

– Podejmowane przez panią pełnomocnik zadania przyczyniły się do realizacji wielu projektów w obszarze wspierania przedsiębiorczości i samozatrudnienia na terenie miasta Nowego Sącza, a także do rozwoju działań w obszarze wspierania rodzin zastępczych i adopcyjnych – dodaje Krzysztof Witowski, rzecznik prezydenta Nowego Sącza.

Rzecznik podkreśla także, że „pani pełnomocnik w latach 2009-2013 zasiadała w Powiatowej Radzie Rynku Pracy, a w latach 2013-2015 pełniła funkcję wiceprzewodniczącej. Była również przedstawicielem Prezydenta Nowego Sącza w Radzie Społecznej Szpitala Specjalistycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego. Była pomysłodawczynią konkursu „Mój sposób na biznes”, inicjatorką powołania Zespołu Świetlic Środowiskowych w Nowym Sączu, a także pomysłodawczynią i organizatorem projektu „Rozwiń skrzydła po sądecku” zaznaczając, że to tylko „część działań realizowanych przez panią Martę Mordarską”.

Po odejściu Mordarskiej z Urzędu, dla prezydenta i miasta pracować będzie wciąż trzech innych pełnomocników: Krzysztof Popiela (ds. Romów), Leszek Langer (ds. problematyki osób niepełnosprawnych, jednocześnie dyrektor Wydziału Integracji i Rynku Pracy) oraz Grzegorz Dobosz (pełnomocnik ds. inwestycyjnych). Według podawanych przez Urząd w ubiegłym roku informacji, pełnomocnicy zarabiają średnio 7200 zł brutto miesięcznie. Dodatkowo dysponują swoimi biurami i nieraz kilkoma pracownikami do pomocy.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj