
Wszystkie oferty, które wpłynęły w przetargach PKP – Polskich Linii Kolejowych na budowę dwóch nowych przystanków w Nowym Sączu, są powyżej zakładanego budżetu.
PKP-PLK kilka tygodni temu ogłosiły dwa przetargi dotyczące budowy przystanków w mieście, na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów. Inwestycje mają być prowadzone w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Przystanek, zlokalizowany w rejonie ul. Łącznik i określany jako „Nowy Sącz Gorzków” ma zostać zaprojektowany, wybudowany i oddany do użytku przed końcem 2023 roku. Przy dwutorowej na tym odcinku linii mają powstać dwa perony o długości 200 m każdy. Przewidziano wiaty peronowe, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie. W miejscu istniejącego obecnie przejścia przez tory ma powstać przejście podziemne. Natomiast na odcinku Nowy Sącz – Nowy Sącz Biegonice, na działce leżącej wzdłuż toru kolejowego równoległego do ul. Węgierskiej (między sklepem Castorama a halami firmy Fakro), kolej chce urządzić peron jednokrawędziowy o długości 200 m i szerokości 4 m. Termin realizacji – grudzień 2023.
W obu przypadkach jedynym kryterium wyboru oferty jest cena i właśnie otwarto oferty. Za prace związane z wykonaniem przystanku Nowy Sącz Gorzków wykonawcy żądają od 28,5 mln zł do 42,6 mln zł (wpłynęły 4 oferty). PKP-PLK poinformowały, że na sfinansowanie tego zamówienia przeznaczają 22 mln zł brutto.
Natomiast budżet przeznaczony na budowę przystanku Nowy Sącz Dąbrówka wynosi 13,2 mln zł. Przekraczają go wszystkie 3 złożone oferty, które wahają się między 17,5 mln zł a 22,3 mln zł.
W najbliższych tygodniach PKP-PLK powinny podjąć decyzję, czy budżety inwestycji zostaną zwiększone czy może przetargi zostaną powtórzone lub odłożone na przyszłość.
(JO)