Strona główna Wiadomości

Wybrano trzy warianty przebiegu Sądeczanki do dalszych analiz

Reklama

Jak w czwartek poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, wybrano do dalszych szczegółowych analiz trzy warianty przebiegu. Dotyczy to projektu budowy i przebudowy drogi krajowej nr 75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz.

21 lipca odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) zorganizowane przez Zamawiającego – Oddział Kraków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, Centrali GDDKiA. Obecni byli także wójtowie i burmistrzowie miast i gmin, przez które prowadzone były warianty tras.

Reklama

– Ustalenia posiedzenia potwierdziły zgodność z rekomendacją Projektanta. Przyjęły, że do decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla inwestycji wskazane będą odpowiednio: wariant C – najkorzystniejszy technicznie, wariant A – alternatywny – samorządowy. Natomiast wariant F jest alternatywny – najkorzystniejszy pod względem środowiskowym – poinformowała GDDKiA.

W komunikacie z posiedzenia ZOPI podano, że kolejny etap dokumentacji to Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), organizowana przez centralę GDDKiA. Planowany termin posiedzenia to IV kwartał tego roku.

Przypomnijmy, że w czerwcu br. rząd zdecydował o zwiększeniu o ponad 21 mld zł środków przeznaczonych na Program Budowy Dróg Krajowych. W tym o 1,7 mld zł więcej na planowaną budowę odcinka DK 75 Brzesko – Nowy Sącz. Wcześniej, w rządowym „Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ( z perspektywą do 2025 r.)” zapisano niemal 1,5 ml zł (lata realizacji 2020 – 2027). Zatem na realizację oczekiwanej inwestycji rząd obecnie przewiduje wydatkowanie łącznie 3,2 mld zł.

Trzy warianty Sądeczanki - mapka GDDKiA
Trzy warianty Sądeczanki – mapka GDDKiA

Nowa droga pomiędzy Brzeskiem a Nowym Sączem w zależności od wybranego wariantu ma mieć niespełna 50 km długości. Będzie przebiegać po nowym oraz istniejącym śladzie DK75. Według założeń będzie dwujezdniową drogą ruchu przyśpieszonego (klasa GP, prędkość projektowa 80 km/h). Według szacunków z grudnia 2018 roku, łączne koszty poszczególnych korytarzy mogą się wahać między 2,1 mld zł a nawet ponad 3,5 mld zł. Jest to wariant z budową tunelu pod górą Just.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj