Siedem konsorcjów złożyło oferty w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 104 (odcinek Tymbark – Limanowa) oraz budowę fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczrzyca. W ramach tej części projektu „Podłęże-Piekiełko” powinno do 2029 roku powstać 14 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną. Powstanie także 17 mostów i wiaduktów, tunel oraz estakada. W trwającym od lutego br. przetargu właśnie wybrano najkorzystniejszą ofertę.
Polskie Linie Kolejowe SA podkreślają, że dzięki poprowadzeniu części torów nowym śladem pociągi pasażerskie na tym odcinku będą mogły w przyszłości rozpędzić się do 150 km/h. Dla podróżnych zmodernizowane zostanę perony na stacji Tymbark i przystanku Koszary. Infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. M.in. poprzez budowę przejścia podziemnego na stacji w Tymbarku. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni 9 bezkolizyjnych skrzyżowań oraz nowe drogi i chodniki, które powstaną w poszczególnych gminach.
PLK, które na sfinansowanie zamówienia zamierzają przeznaczyć 1,66 mld zł brutto (w zakresie podstawowym), 30 października poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty. Maksymalną liczbę punktów zdobyło konsorcjum GÜLERMAK S.A. i INTOP Warszawa. Kwota wyniosła 1,63 mld zł. Oferta była najniższa ze wszystkich złożonych, niepodlegających odrzuceniu.
Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka–Nowy Sącz oraz budowy 58 km nowej linii. Linia ta będzie łączyć docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz z prędkością do 160 km/h, w czasie ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.
(JO)





