60 mln zł przeznaczył Samorząd Województwa Małopolskiego na budowę połączenia drogi krajowej nr 87 w Nowym Sączu z drogą wojewódzką nr 969 – poinformował w środę Leszek Zegzda z Zarządu Województwa Małopolskiego. Według jego zapewnień 3-kilometrowy odcinek trasy wraz z nowym mostem na Dunajcu powstaną „najpóźniej do końca 2022 roku”.
– Nowy Sącz zostanie całkowicie odciążony od tranzytu. Ponadto będzie łatwa komunikacja dla tych, którzy chcą dojechać do Nowego Sącza jak i dla samych sądeczan. Trzeci most całkowicie rozwiąże problemy komunikacyjne – uważa Leszek Zegzda. Obecnie w mieście funkcjonują dwie przeprawy przez Dunajec – most heleński w centrum (ma być do końca bieżącego roku zastąpiony nową konstrukcją) oraz wybudowany w 2015 roku most będący częścią Obwodnicy Północnej.
Jak poinformował członek władz województwa, na tę inwestycję zostanie przeznaczone 60 mln zł ze środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. – Choć powstanie inwestycji zaplanowano dopiero za trzy lata już teraz rozstrzygany jest przetarg na „Opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy połączenia”, która pozwoli na realizację przedsięwzięcia – dodaje Zegzda.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie analizuje oferty złożone w przetargu na „Opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy połączenia DK nr 87 w Nowym Sączu z DW nr 969 wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach”. Wpłynęły 3 oferty wykonawców z cenami: 795 tys zł, 1,13 mln zł i 2,2 mln zł i takim samym terminem realizacji zamówienia – do 30 listopada 2019 roku. Jeszcze nie wiadomo, czy przetarg zostanie rozstrzygnięty – ZDK przy otwarciu ofert poinformował, że dysponuje kwotą 500 tys. zł na sfinansowanie zamówienia.
Według wymagań Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, koncepcja powinna zawierać co najmniej 3 warianty przebiegu drogi. Ma także uwzględniać wniosek władz Nowego Sącza „proponujący rozważenie przebiegu nowej drogi klasy technicznej głównej (G) od ul. Węgierskiej w rejonie ul. Piramowicza w Nowym Sączu poprzez nowy most przez rz. Dunajec, w kierunku zrealizowanych po zachodnie stronie rzeki dróg głównych i powiązania z nimi (uwzględnienie planowanej drogi w Gminie Chełmiec wzdłuż wałów Dunajca (…)).
Projektowana droga ma być jednojezdniowa, dwupasowa o przekroju 2×3,5m. Most o długości ok. 700 m powinien mieć dodatkowo jednostronny ciąg pieszo-rowerowy szerokości 3,5 m lub w wersji „oszczędnościowej” – tylko chodnik o szerokości 2 m. Konstrukcja mostu powinna być przedstawiona w 3 wariantach: „ekonomicznym”, „o podwyższonych walorach estetycznych” oraz „zoptymalizowanym”, uwzględniającym w szczególności koszty utrzymania obiektu w okresie eksploatacji. „Po przeanalizowaniu kwestii budowlanych i kosztów Zamawiający przy udziale Samorządów Lokalnych wybierze wariant najbardziej korzystny” – czytamy w dokumentacji przetargu.
Po opracowaniu „wstępnej koncepcji” Wykonawca powinien przygotować „koncepcję programową” która uściśli zakres rzeczowy i finansowy poszczególnych wariantów planowanej inwestycji. Potem będzie musiał pozyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Ostatnim zadaniem Wykonawcy będzie opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla wariantu z decyzją środowiskową. PFU służy m.in. do ustalenia planowanych prac projektowych i robót budowlanych. ZDK wyznaczył termin wykonania całego zadania na 30.11.2019 r.
(JO)



![Decyzja środowiskowa dla przebudowy DK75 (Sądeczanki) w części uchylona i w części utrzymana [AKTUALIZACJA] GDOŚ uchylenie w części decyzji środowiskowej dla Sądeczanki](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/gdos_uchylenie_sadecznka-100x75.jpg)
![Pierwszy odcinek modernizowanej linii kolejowej 104 gotowy. [Rabka Zaryte odjazdy pociągów] Uroczysty przejazd pociągiem retro do Rabki Zaryte z okazji wznowienia połączeń](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/uroczysty_przejazd_pociagiem_retro_do_Rabki_Zaryte-100x75.jpg)

