We wtorek w nowosądeckim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otwarto Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. To szóste w Polsce call center obsługujące infolinię tej instytucji. Do pracy przyjęto ponad 50 osób.
Pierwotnie uruchomienie COT w budynku ZUS przy ul. Sienkiewicza zapowiadano na koniec zeszłego roku, potem mówiono o wiośnie br. ale wstęgę w wyremontowanych i wyposażonych pomieszczeniach oficjele przecięli dopiero 5 września.
Jak podaje ZUS centrum obsługuje 76 pracowników, z czego nowo przyjęci to 56 osób. Warto przypomnieć, że w czasie prowadzonej jeszcze w ubiegłym roku rekrutacji na stanowiska – na których zarabia się średnio około 2500 zł brutto – zgłosiło się niemal 500 osób.
Nowosądeckie Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS jest szóstą taką placówką w strukturach tej instytucji. Dotychczas funkcjonowały COT-y w Węgrowie i Mińsku Mazowieckim (mazowieckie) Grudziądzu (kujawsko-pomorskie), Miastku (pomorskie) oraz, od końca lipca br., w Jaśle (podkarpackie).
Pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępni są wykwalifikowani konsultanci, przeszkoleni w zakresie profesjonalnej obsługi klientów. COT obsługując klientów, wykorzystuje również inne kanały komunikacji takie jak czat i e-mail. Oprócz ogólnych informacji, za pośrednictwem COT klienci mogą uzyskać informacje w sprawach indywidualnych, gdyż funkcjonują systemowe mechanizmy bezpiecznej autoryzacji.
Kontakt z ZUS za pośrednictwem COT jest popularnym kanałem komunikacji z Zakładem. Konsultanci odbierają dziennie od 12 tys. do 15 tys. połączeń telefonicznych. Według rzecznika ZUS Wojciecha Andrusiewicza, po uruchomieniu nowych punktów (w Jaśle i Nowym Sączu), spadnie czas oczekiwania na połączenie z infolinią ZUS.
(JO)




![SUV dla ZUS jednak zamówiony: to Nissan Qashqai za 109 900 zł [AKTUALIZACJA]](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2015/11/qashqai-238x178.jpg)




