
Nowosądecki Oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje się do mającego nastąpić wiosną 2017 roku otwarcia piątego w Polsce Centrum Obsługi Telefonicznej. Rozstrzygnięto już przetargi na adaptację pomieszczeń biurowca przy ul. Sienkiewicza oraz na zakup mebli; dobiega końca rekrutacja pracowników.
Jeszcze w październiku ZUS ogłosił rekrutację pracowników na 59 stanowisk „młodszego konsultanta COT”. Aby dostać tę pracę, trzeba było m.in. mieć co najmniej średnie wykształcenie (pożądane wyższe) i najlepiej co najmniej półroczne doświadczenie w pracy związanej z ubezpieczeniami społecznymi (lub roczne przy obsłudze klienta). Wśród dodatkowych umiejętności wymaganych od kandydatów wymieniane były m.in. „łatwość formułowania wypowiedzi i nienaganna dykcja” oraz znajomość przepisów związanych z ubezpieczeniami społecznymi.
– W określonym w ogłoszeniu terminie zgłosiło się 477 kandydatów spełniających formalne wymagania. W pierwszym etapie procesu rekrutacji kandydaci zostali zaproszeni na test wiedzy. Drugim etapem rekrutacji były rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy uzyskali największą ilość punktów na teście pisemnym – poinformowała nas Anna Szaniawska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie małopolskim.
Jak do tej pory ZUS poinformował o wyłonieniu w procesie rekrutacyjnym ośmiu osób poszukiwanych na stanowisko konsultanta. Nie wiadomo jeszcze, kiedy będą znani pozostali, którzy zostaną zatrudnieni w Nowym Sączu. – Ostateczna decyzja w sprawie należy do Centrali – wyjaśniła rzeczniczka wojewódzka.
Sądecki Oddział ZUS do końca roku zamierza zaadaptować część pomieszczeń na parterze biurowca przy ul. Sienkiewicza na potrzeby powstającego COT. Na potrzeby call center zostaną m.in. zlikwidowane pokoje noclegowe dla pracowników ZUS-u oraz sala konferencyjna. Prace, za niemal 330 tys. zł, wykonuje wyłoniona w przetargu firma FHU Kruczek z Nowego Sącza.
ZUS wybrał już również dostawcę mebli biurowych. 66 sztuk biurek komputerowych, niemal 100 szaf i szafek biurowych i ubraniowych, kilkadziesiąt krzeseł obrotowych i ścianek działowych a do tego zabudowę kuchni dla pracowników do końca roku sprzeda i dostarczy krakowski oddział firmy Office Plus. Jego oferta w przetargu okazała się najtańsza (spośród czterech ogółem) i wyniosła prawie 370 tys zł z pięciomiesięczną gwarancją.
Jak podaje Zakład Ubezpieczeń Społecznych Centrum Obsługi Telefonicznej powstało w 2012 r. i jest usługową infolinią ZUS. Pod numerem telefonu 22 5601600 dostępni są wykwalifikowani konsultanci, przeszkoleni w zakresie profesjonalnej obsługi klientów. COT obsługując klientów, wykorzystuje również inne kanały komunikacji takie jak czat i e-mail. Oprócz ogólnych informacji, za pośrednictwem COT klienci mogą uzyskać informacje w sprawach indywidualnych, gdyż funkcjonują systemowe mechanizmy bezpiecznej autoryzacji. Kontakt z ZUS za pośrednictwem COT jest popularnym kanałem komunikacji z Zakładem. Konsultanci odbierają dziennie od 12 tys. do 15 tys. połączeń telefonicznych.
Obecnie w kraju działają cztery tego typu placówki: w Mińsku Mazowieckim, Węgrowie, Grudziądzu oraz Miastku. W Nowym Sączu w Centrum Obsługi Telefonicznej ma być łącznie 76 etatów, z czego 59 nowych. Pozostałe 17 mają objąć dotychczasowi pracownicy oddziału.
(JO)